Személyre szabott iránymutatás, rendszerint személyes találkozón, amely egyszerre erősíti a személyes teljesítményt és a személyes fejlődést.
Mi az a Coaching? Ki legyen a Coachom?
A 8 legfontosabb teendő a coaching hatásának eléréséhez…
- Legyünk tudatában és eszerint is cselekedjünk, hogy a coaching hasznos – akár igazgatósági szinten is -, és hogy a munkavállalók elvárják annak használatát.
- Biztosítsuk, hogy a coaching megfeleljen a coacholt személy érettségének – alább 3 szintet határozunk meg.
- Biztosítsuk, hogy a coach vagy coachok tréningje magában foglalja képességeik éles helyzetekben való megfigyelését
- Biztosítsuk, hogy a coach vagy coachok rendelkezzenek a kellő önfegyelemmel, hogy helyén kezeljék iránymutató és segítő (nem pedig „igazgató”) szerepüket
- Biztosítsuk, hogy a coach rendszeres coachingban részesülve alkalmas legyen a szerepére
- Tegyünk fel és válaszoljuk meg a lényeges kérdéseket a coaching értelmével, a motivációval és a képességekkel kapcsolatban
- Biztosítsuk, hogy maga a „probléma”, és ne csupán a „tünetek” kerüljenek helyesen – és együttérzően – behatárolásra
- Alakítsuk ki a „menedzser-coach” elgondolást a szervezetnél – azonosítani kell, hogy mit, kire és miért lehet delegálni
Coaching megközelítésünk
Mi az egyéni coaching gyakorlatát egyszerűen olyan „személyre szabott támogatás”-ként definiáljuk, amely általában négyszemközti beszélgetések keretében történik. A coach tudatosan kérdez, ösztönöz, számon kér, provokál vagy éppen utasít. Mindezt a lehető legpozitívabb szellemben, az igaz megértést az őszinte keménységgel társítva.
Executive coaching
Felsővezetők és partnerek számára; a vezető gyakrolótársak stratégiai és viselkedési erényeiket juttatják el a tárgyalóasztalhoz. |
Vezetői csapat coaching
Felsővezetők és partnerek csapata számára – akik egyidejűleg részesülnek coachingban egy kultúra -vagy stratégiaváltási program részeként. |
---|---|
Vezetői coaching
Középvezetők és szakemberek számára az egyéni teljesítmény növeléséhez. |
Megvalósítási coaching
Középvezetők és szakemberek számára – tréning és facilitáció (segítés) egyrendkívüli lényeges szervezeti kezdeményezés részeként. |
Kommunikáció és kapcsolatok | Személyes fejlődés és tanulás |
---|---|
A jó kommunikációs készség nem mindenkinél veleszületett adottság
A mi érzékelésünk a valóságról még nem a valóság Minden üzenetnek két szintje van: a tartalom és a kapcsolat A kommunikáció eredménye a kapott válaszon múlik Minden viselkedés saját, “belső énünk” pozitív szándékából ered Egy kapcsolaban fellépő nehézség esetén minden érintett félre hárul felelősség |
Az embernek minden szükséges erőforrás rendelkezésére áll saját maga személyes fejlődéséhez.
Tapasztalatainkon keresztül tanulunk. Ahhoz hogy valaki mindent kihozzon magából, a többiekkel való konfrontációra van szükség. Minden kudarc a fejlődés forrása lehet. A tudás átadása végsőfokon hozzájárul annak tökéletesítéséhez. Emberi viselkedésről tanítani nagy erkölcsi felelősséget követel a trénertől. A véleményalkotás szabadságát és sértetlenségét mindenkinek, és minden pillanatban biztosítani és óvni kell. |
A coaching folyamat során általában a következő módszereket, eszközöket alkalmazzuk:
- Cselekvés-orientált coaching modellek alkalmazása (pl. GROW, STARE, ACHIEVE)
- Önismereti, személyiség-fejlesztő módszerek (pl. NLP, Provokatív coaching, stb.) alkalmazása
- Megoldásközpontú, rövid coaching módszer
- Felmérések használata (Krauthammer 4 Szintű Skála, DISC felmérés, stb.)
- Beszélgetések a munkában használt eszközök eredményeiről
- Mélyreható, önfejlesztésre irányuló kérdezés
- Helyzetgyakorlatok
- Pozitív szándékú konfrontáció
- Shadow-coaching: éles „on the job” megfigyelések és visszajelzések ezek alapján
Executive coaching
Felsővezetők és partnerek számára; a vezető gyakrolótársak stratégiai és viselkedési erényeiket juttatják el a tárgyalóasztalhoz. |
Vezetői csapat coaching
Felsővezetők és partnerek csapata számára – akik egyidejűleg részesülnek coachingban egy kultúra -vagy stratégiaváltási program részeként. |
---|---|
Vezetői coaching
Középvezetők és szakemberek számára az egyéni teljesítmény növeléséhez. |
Megvalósítási coaching
Középvezetők és szakemberek számára – tréning és facilitáció (segítés) egyrendkívüli lényeges szervezeti kezdeményezés részeként. |
Kommunikáció és kapcsolatok | Személyes fejlődés és tanulás |
---|---|
A jó kommunikációs készség nem mindenkinél veleszületett adottság
A mi érzékelésünk a valóságról még nem a valóság Minden üzenetnek két szintje van: a tartalom és a kapcsolat A kommunikáció eredménye a kapott válaszon múlik Minden viselkedés saját, “belső énünk” pozitív szándékából ered Egy kapcsolaban fellépő nehézség esetén minden érintett félre hárul felelősség |
Az embernek minden szükséges erőforrás rendelkezésére áll saját maga személyes fejlődéséhez.
Tapasztalatainkon keresztül tanulunk. Ahhoz hogy valaki mindent kihozzon magából, a többiekkel való konfrontációra van szükség. Minden kudarc a fejlődés forrása lehet. A tudás átadása végsőfokon hozzájárul annak tökéletesítéséhez. Emberi viselkedésről tanítani nagy erkölcsi felelősséget követel a trénertől. A véleményalkotás szabadságát és sértetlenségét mindenkinek, és minden pillanatban biztosítani és óvni kell. |
A coaching folyamat során általában a következő módszereket, eszközöket alkalmazzuk:
- Cselekvés-orientált coaching modellek alkalmazása (pl. GROW, STARE, ACHIEVE)
- Önismereti, személyiség-fejlesztő módszerek (pl. NLP, Provokatív coaching, stb.) alkalmazása
- Megoldásközpontú, rövid coaching módszer
- Felmérések használata (Krauthammer 4 Szintű Skála, DISC felmérés, stb.)
- Beszélgetések a munkában használt eszközök eredményeiről
- Mélyreható, önfejlesztésre irányuló kérdezés
- Helyzetgyakorlatok
- Pozitív szándékú konfrontáció
- Shadow-coaching: éles „on the job” megfigyelések és visszajelzések ezek alapján
A Krauthammer által szervezett Future of Sales event egyszerre mutatta be az értékesítés legújabb trendjeit és adott kézzelfogható ötleteket a frissen szerzett tudás gyakorlati alkalmazásához.
A Krauthammer által tartott programok mind a vezetői tudás, mind az általuk adott élményanyag szempontjából rendkívül sokat segítettek nekem és a csapatomnak, hogy vezetőkké válhassunk. A sok-sok gyakorlat, emlékeztető kártyák, a rengeteg élő példa humorosan szembesített minket fejlesztendő területeinkkel, a trénerünk pedig finoman és határozottan vezetett rá minket a megoldásokra. A képzés egyik legnagyobb előnye, hogy volt nyomon követés: személyes beszélgetések keretein belül ellenőriztük, hogy a tréningeken saját magunk számára kitűzött feladatokból mennyit sikerült megvalósítani.
A Krauthammer Future of Sales programjában különösen tetszett, hogy lehetőség nyílt az aktuális témák interaktív, nagycsoportos megvitatására. Különösen az aktív referencia és a táblagépes értékesítési módszerek keltették fel az érdeklődésemet. Javaslom, hogy a jövőben tágabb időkeretben vitassuk meg a témákat, hogy lehetőség nyíljon a mélyebb feldolgozásra.
Art Coaching ©
Döntési dilemmák az alkotóművészet tükrében.
Vezetői nehéz helyzetek feldolgozása, kezelése, megoldási módjai.
Megújulás, image építés, tanulás élethosszig, szétesések és újjáépülésen keresztül egy magasabb minőségi szint elérése.
Szögezzük le rögtön az elején : valamilyen szempontból mindannyian vezetők vagyunk. Ki egy vállalatot, ki egy családot igazgat és akad aki csak önmagát, de a problémák, amikkel szembe- találjuk magunkat igenis általánosak. Nem elég, ha megértjük merre van az előre, mire lenne szükségünk az adott helyzet kezeléséhez, érzelmi, érzéki szintű átélés nélkül nem fogunk tudni változtatni.
Az Art Coaching © ebben segít: az átélésben.
A művészi élmény, a szavak nélküli katarzis erejét fordítjuk át gyakorlati tapasztalatokká.
Szeretne megtudni többet a folymatról?
Lépjen velünk kapcsolatba az agalambos@krauthammer.com email címen, vagy a +3630 2301736 telefonszámon!
Integrált Coaching!
Az ütősportokban a sweet spot az ütőnek az a helye, ahol a profik eltalálják a labdát vagy a korongot, és az pontosan oda megy, ahová ők szeretnék. Mit jelent az, ha a sweet spot-unkban vagyunk? Az embereket illetően ez egyfajta kettős kapcsolódás; az az állapot, amikor mind saját, mind környezetünk igényeihez kapcsolódunk.