„EGYSZERŰBB RÁTALÁLNI EGY ÚJ VISELKEDÉSMÓDON KERESZTÜL EGY ÚJ GONDOLKODÁSMÓDRA, MINT FORDÍTVA.”
Miért van rá szükség?
Ezt nevezzük a tudás és a tett közötti hídnak. Ez az a két pont, amelynek áthidalására a tréningnek építkeznie kell.
A 9 legfontosabb teendő a tréningek hatásának eléréséhez…
- Szervezeti és üzemi menedzsment, stratégia és változásmenedzsment kiaknázása és képzéssel való kombinálása
- A képzési partnerek minősítésekor 6 kulcsfontosságú tényezőt kell szigorúan megvizsgálni
- Elsőként a 30 legfontosabb gyakorlatra való összpontosítás – melyekben a vezetők teljesítménye gyakran nem kielégítő – majd további teendők meghatározása
- Következetesen különböztessük meg a „beszélő könyv”-et és a trénert
- Tudás és ‚tapasztalati tudás’ gyakorlatának megkövetelése
- Annak biztosítása, hogy a tréningalanyok eltérő tanulási stílusai és preferenciái számításba legyenek véve
- Annak biztosítása, hogy a tréningalany blokkoló gondolatai azonosításra és leküzdésre kerüljenek
- Megértés, motiváció és készségek – gondoskodjunk arról, hogy teljesüljön a képzési folyamat e három létfontosságú alapfeltétele
- A tréningek értékeléssel és coachinggal valamint e-modulok vizsgálatával való megerősítés
A híd megépítése – a nagy tudású előadótól a trénerig
A tréner a viselkedésre irányuló kérdéseket tesz fel („hogyan csinálja?”), és utat mutat („azok az okok a legmeggyőzőbbek, amelyeket magunk fedezünk fel”), segítve önmagunk felfedezését és megteremtve az öncoaching kultúrájának a lehetőségét. Ehhez az empatikus konfrontációt használja katalizátorként.
Azonosítja az alapvető magatartást (figyelés, kérdezés, ötletadás) a résztvevők cselekedeteire összpontosítva. Kitartóan kutatja, hogy az érintett mit szándékozik tenni az ügy érdekében; és a résztvevők képességeit gyakorlással fejlesztve a tapasztalati tanulást hangsúlyozva. Az erős (provokatív, meglepő) „aha-élmények” a résztvevőket cselekvésre serkentik, a fejlődés igényének érzelmi úton való felfogása erősebb hatású, mint az intellektuális megértés. A fókusz pragmatikus, rövidtávon megtérülő és konkrét. A tréner segít a mindennapos helyzetek kezelésében és keresi a közös nevezőket:
„Mi a fontos az Ön számára, amikor…?”
A tudástól… | …a tettig |
---|---|
Középpontban a tudás. | Középpontban a viselkedés. |
Útmutatás szakértelem átadásával. | Coaching pozitív konfrontációval. |
Középpontban a résztvevők véleményei/ítéletei. | Középpontban a résztvevők cselekedetei. |
A logikus érvek meggyőzik a résztvevőt a cselekvés szükségességéről. | Az erős “Aha élmény” cselekvésre serkenti a résztvevőt. |
A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogy fogták fel a tanultakat. | A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogyan használták a tanultakat. |
Szerep | Felelősség |
---|---|
Tréner-drámaíró | Tartalom létrehozása (vagy adaptálása) |
Tréner-színigazgató | Produceri és színreviteli teendők |
Tréner-színész | A sorok életre keltése |
Tréner-facilitátor | Interakció a közönséggel |
Azonosítja az alapvető magatartást (figyelés, kérdezés, ötletadás) a résztvevők cselekedeteire összpontosítva. Kitartóan kutatja, hogy az érintett mit szándékozik tenni az ügy érdekében; és a résztvevők képességeit gyakorlással fejlesztve a tapasztalati tanulást hangsúlyozva. Az erős (provokatív, meglepő) „aha-élmények” a résztvevőket cselekvésre serkentik, a fejlődés igényének érzelmi úton való felfogása erősebb hatású, mint az intellektuális megértés. A fókusz pragmatikus, rövidtávon megtérülő és konkrét. A tréner segít a mindennapos helyzetek kezelésében és keresi a közös nevezőket:
„Mi a fontos az Ön számára, amikor…?”
A tudástól… | …a tettig |
---|---|
Középpontban a tudás. | Középpontban a viselkedés. |
Útmutatás szakértelem átadásával. | Coaching pozitív konfrontációval. |
Középpontban a résztvevők véleményei/ítéletei. | Középpontban a résztvevők cselekedetei. |
A logikus érvek meggyőzik a résztvevőt a cselekvés szükségességéről. | Az erős “Aha élmény” cselekvésre serkenti a résztvevőt. |
A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogy fogták fel a tanultakat. | A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogyan használták a tanultakat. |
Szerep | Felelősség |
---|---|
Tréner-drámaíró | Tartalom létrehozása (vagy adaptálása) |
Tréner-színigazgató | Produceri és színreviteli teendők |
Tréner-színész | A sorok életre keltése |
Tréner-facilitátor | Interakció a közönséggel |
A Krauthammer által szervezett Future of Sales event egyszerre mutatta be az értékesítés legújabb trendjeit és adott kézzelfogható ötleteket a frissen szerzett tudás gyakorlati alkalmazásához.
A Krauthammer által tartott programok mind a vezetői tudás, mind az általuk adott élményanyag szempontjából rendkívül sokat segítettek nekem és a csapatomnak, hogy vezetőkké válhassunk. A sok-sok gyakorlat, emlékeztető kártyák, a rengeteg élő példa humorosan szembesített minket fejlesztendő területeinkkel, a trénerünk pedig finoman és határozottan vezetett rá minket a megoldásokra. A képzés egyik legnagyobb előnye, hogy volt nyomon követés: személyes beszélgetések keretein belül ellenőriztük, hogy a tréningeken saját magunk számára kitűzött feladatokból mennyit sikerült megvalósítani.
A Krauthammer Future of Sales programjában különösen tetszett, hogy lehetőség nyílt az aktuális témák interaktív, nagycsoportos megvitatására. Különösen az aktív referencia és a táblagépes értékesítési módszerek keltették fel az érdeklődésemet. Javaslom, hogy a jövőben tágabb időkeretben vitassuk meg a témákat, hogy lehetőség nyíljon a mélyebb feldolgozásra.
Blended learning – Kombinált tanulás!
Egyre több hivatásos szakember látja úgy, hogy a képzési program „kombinált tanulás” formájában, értékelő mechanizmusokkal, coachinggal és e-tanulással való megerősítése növeli az elérhető hatást..
Krauthammer – Memokártya Applikáció
A hasznos emlékeztetők legyenek mindig kéznél! (A képzés után korlátlan ideig)
- Egyszerű, bármikor könnyen használható emlékeztetők a legfontosabb modulokhoz kapcsolódó memokártyák elektronikus verzója ( végleges programhoz testreszabva)
- Elősegíti a jó gyakorlat alkalmazását a kulcspillanatokban
- Magyarul is elérhető